Verslagen per dag

Vandaag is niet mijn dag

Vandaag, zondag 10 januari werd ik wakker na een aantal nachtmerries. Ik wist al dat het vandaag niet “mijn dag” zou zijn. Zoals vaker sinds mijn “burn-out” voel ik dat de ene dag beter gaat dan de ander. Hoe kan het ook anders als je een burn-out hebt. Mijn zoon stond al erg druk op en vroeg veel aandacht. Ik dacht al na over alle dingen die ik moest doen vandaag. Het gevoel van alle verplichtingen overspoelde mij en ben maar gelijk gaan douchen om alles op een rijtje te zetten. Tijdens het douchen bedacht ik mij of het misschien een idee is om een blog te beginnen. Om mijn verhaal per dag kwijt te kunnen én om de stappen die ik wil nemen per dag vast te leggen.

Ik begon met de afwas, konijnenhok verschonen en te stofzuigen. Daarna croissants maken en met de hond wandelen. Het was een gehaast want er kwam visite om de nagels van de konijnen te knippen. Nadat alles gedaan was ben ik samen met mijn zoon, vriend, schoonzus en honden even door het bos gelopen. Mijn zoon was al erg druk en ik voelde alweer dat ik me gevoel moest onderdrukken om niemand iets te laten merken. Na het wandelen zijn we bij mijn schoonouders gaan eten. Ook daar was mijn zoon erg onrustig, maar ik probeerde het zoveel mogelijk te negeren om niet kwaad te worden. Ook hij voelt dat vandaag niet mijn dag is.  Na het eten was het al laat en moesten we naar huis. Na het thuiskomen zag ik iets wat alles teveel maakte voor deze dag. Mijn vriend had iets gedaan, waarvan hij weet dat ik dat niet wil hebben. Dat was het punt dat ik mezelf niet meer tegen kon houden. Ik ontplofte en was zo kwaad. Het laatste wat ik op dit moment wil is ruzie met iemand waar ik van hou en die ik nodig heb in mijn leven. Maar dit was iets wat ik niet kon accepteren. Na een heftige ruzie, heb ik mijn zoon naar bed gebracht en ben weer onder de douche gegaan om rustig te worden. In plaats van rustig te worden, bleef ik maar huilen en, hoe kon het ook anders, een paniekaanval wat maar niet stopte. Het werd me teveel, ik wist niet meer waar ik het zoeken moest. Wat moest ik nu doen? Kwam het alleen door wat mijn vriend had gedaan? Kwam het doordat het mijn dag niet was? De angst om mijn vriend kwijt te raken door mijn kwaadheid was zo groot dat ik het niet meer los kon laten. Na ruim een halfuur onder de douche, werd ik eindelijk iets rustiger. Ik zat nog in mijn paniekaanval en besloot om na het douchen even een rustigmaak pilletje in te nemen.

Nog steeds van slag schrijf ik dit eerste bericht. Mijn volgende berichten zullen gaan over mijn ervaringen per dag. Hoe ik omga met mijn burn-out, wat ik eraan probeer te doen om zo rustig aan mogelijk te doen en zo min mogelijk stress te hebben. Maar.. ook wil ik een nieuwe stap maken. Hierbij denk ik aan dagelijkse verslagen over mijn sportieve activiteiten en ik zal foto’s plaatsen van de gerechten die ik bak. Bakken is één van de activiteiten die ik doe om te ontspannen.

Quote of the week 11

Geef een reactie

